Sofia Ahlehjelm
Jag är en 28-årig tjej som lever det härliga familjelivet i Umeå med min make Jonas och vår älskade dotter Amanda (2010-01-19). Nu väntar vi vårt andra kärleksbarn! Min blogg skildrar vår underbara och fartfyllda vardag tillsammans med släkt och vänner. Välkommen!
Kategori

Statistik för:

Senaste inläggen

Älskade barn

Att bli förälder är så mycket större än vad man kan föreställa sig innan och jag påminner mig själv om hur tacksam jag är över våra fina barn, varje dag. Det är en ynnest att få...

Förra helgen var det Halloween och vi gick all in på pyssel, bakande och utklädnad. Mysigt och roligt! Bland annat så bjöd vi Ebba och Sofia på spökfika!

Jag lever ett intensivt men roligt liv just nu så det finns begränsat med tid över till den här bloggen. När jag är ledig från jobbet, som jag lägger ner mycket tid på eftersom det är...

Idag är vi på Kraftskivan i Klabböle och barnen har just ridit för andra gången denna sommar. Roligt och spännande!

I måndags började jag jobba och istället för att åka buss på morgonen valde jag att cykla, och jag bestämde mig sedan för att cykla både till och från jobbet hela veckan. Jonas har lämnat...

Vi har denna vecka hunnit gå tillbaka till vardagen igen, men jag vill ändå avsluta rapporteringen från vår semestertripp. Innan vi åkte hemåt igen spenderade vi nämligen en heldag på Gröna...

Vår femte dag under semestertrippen, i tisdags, spenderade vi i Stockholm på Junibacken och i city för att sedan avsluta dagen med en riktgt god pizza/pastamiddag på Vapiano och med bus i lekpark...

Igår var vi på Kolmårdens djurpark med barnen för första gången och det blev succé för oss alla! Verkligen roligt och spännande att se alla djur, framförallt delfinerna, och parken höll...

I söndags var vi lite sega efter bilresan ner till Stockholm dagen innan så vi mjukstartade aktiviteterna med ett besök på ToysRus, IKEA och Heron City. Roligt tyckte vi alla!

I lördags var vi bjudna på bröllop i Norrfällsviken. Förutom att vi höll på att komma för sent så var det en alldeles strålande dag. Allt var så vackert ordnat och brudgummen Fredrik...

Vi är just nu på semester och vi började resan i fredags med ett besök i Örnsköldsvik med bad på Paradiset, middag på restaurang och sedan övernattning på hotell Elite Plaza. Mysigt!

Den här sommaren har vi fokuserat på att arbeta med vår uppfart som ska rensas på ogräs och fyllas med gårdsgrus, göra färdigt våra planteringslådor på baksidan och så ägna lite tid till...

Med två fantastiska barn i huset har man rätt så fullt upp mellan aktiviteter, projekt, vardagssysslor och träningspass, så det finns inte direkt mycket dötid att fördriva. Jag sökte efter...

Jonas har varit i Skellefteå på en svensexa idag och jag har umgåtts med våra älskade barn och bästaste mamma. Vi har solat, ätit, badat och fikat på stranden i Täfteå, ätit middag...

Eftersom den här sommaren inte bjuder på varken sol eller värme så passade vi på att åka till Storsjöhallen och bada med Magda, Adam och Ossian igår. Vi var där från 12.30-17.00 ungefär och...

Sommardagarna går snabbt och vi arbetar hårt både inne och på gården med olika projekt. Barnen lekte helt fantastiskt med varandra igår så på kvällen kändes det roligt att hitta på...

I veckan, den 7 juli närmare bestämt, firade vi vår bröllopsdag. ❤️ Vi åt middag ute, sov på hotell och hade det mysigt bara vi två. Tack för en fin kväll älskling! Allt medan barnen...

Vädret är inte direkt peppande just nu så vi grejar inomhus idag. Sorterar, monterar, rensar, städar...välbehövligt är det i allra högsta grad, men rätt trist. Jag har löptränat en sväng i...

Barnens sommarlov och vår semester började på allra bästa sätt med fint väder, en cykelutflykt till havet, lek med kompisar hela dagen och dessutom lite hemmafixande. Hipp hipp hurra för...

Idag har vi varit på kalas hos två söta grannflickor, hipp hipp hurra för Emma och Nellie (1 år och 10 år)! Vi har även gratulerat min pappa som fyllde år i torsdags och då hade vi både...

Vi hade en supermysig midsommarhelg med helt fantastiskt väder och i sista stund kom jag ihåg att ta med systemkameran, så i vanlig ordning kommer det massa (fina om jag får säga det själv...

Idag har Jonas varit på svensexa så jag och barnen har roat oss med att greja i trädgården, umgås med vänner, busa järnet på lekland, äta på McDonalds och köpa godis på Godishuset...

Om en vecka har vi semester, närmare bestämt från den 1 juli. Det ska bli fantastiskt att få vara ledig med familjen och jag ser fram emot att njuta av sommarvärme (förhoppningsvis), greja...

Tiden springer fram och räcker just nu knappt till för barn, hus och jobb. Jonas har varit i Spanien med jobbet en hel vecka så jag har haft det lite extra körigt. Nu är han hemma igen och vi...

Det blev en behövlig bloggpaus efter semestern eftersom jag kom hem till en hög arbetsbelastning på jobbet och massa annat som tagit min tid. Men nu är  jag peppad att komma igång igen! Jag...